Korzyści z przeniesienia firmy do internetu

Przeniesienie firmy do internetu jest względnie proste. Wystarczy znaleźć odpowiednią domenę, hosting, zlecić stworzenie witryny www, odpowiednią jej promocję w wynikach wyszukiwania Google oraz nie można zapomnieć o tym, aby zamieścić odpowiedni odnośnik na witrynach branżowych, w tym na przykład na stronie typu katalog firm. Po pewnym czasie może się okazać, że dzięki temu, że firma zaistniała w internecie zaczyna się cieszyć większą popularnością wśród swoich klientów w sklepach stacjonarnych. Dlaczego tak się dzieje i jakie jeszcze korzyści niesie internet dla firmy?

Daj się odnaleźć

W kontekście internetu i firm funkcjonuje powiedzenie „nie ma cię w internecie, nie istniejesz”. Jest w tym powiedzeniu wiele prawdy. Można śmiało powiedzieć, że coraz większa liczba osób korzysta z internetu w celu znalezienia konkretnych usług lub produktów w najbliższej okolicy. Nawet udając się do sklepu stacjonarnego korzystamy z internetu, aby znaleźć najbliższe miejsce lub poznać dokładny dojazd. Dzięki możliwościom jakie daje mapa Google można bardzo szybko odnaleźć konkretne usługi lub produkty w okolicy w której aktualnie się znajdujemy. Jeśli dana firma posiada również stronę www i sklep internetowy to wielu klientów zwyczajnie wybierze wygodne rozwiązanie związane z zakupem produktów przez internet.

Lepszy kontakt z klientem

Można zauważyć, że serwisy społecznościowe pomagają w uzyskaniu lepszych i ściślejszych relacji z klientami. Na Facebooku każdego dnia powstają kolejne strony typu fanpage, które służą do tego, aby informować potencjalnie zainteresowanych o tym co dzieje się w firmie, zachęcać do zakupów różnego rodzaju rabatami i promocjami. Dzięki temu, że każdy użytkownik portalu Facebook może wysłać bezpośrednio wiadomość do osoby obsługującej dany fanpage, daje to możliwość skutecznego rozwiązywania problemów klientów w tak wygodnej i preferowanej przez wielu formie kontaktu.