Obecnie Facebook posiada już około 2 mld. urzytkowników. Natomiast w Polsce to już mniej więcej 15 mln. urzytkowników. Żaden kanał TV nie jest w stanie poszczycić się taką widownią, może się tak zdarzyć jedynie podczas trwania ważnych dla Polaków meczy np. w siatkówkę.

Ilość osób zarejestrowanych na FB powinna nakłonić każdego właściciela firmy do pytania: czy reklama na Facebooku opłaca się i co za tym idzie.. jaki jest realny koszt reklamy na Facebooku? - więcej informacji na temat również na https://fb.48.media/ile-kosztuje-reklama-na-facebooku

koszt reklamy na facebooku

Ale zanim przejdziemy do postawionych pytań, powinniśmy zadać jeszcze jedno: czy reklama na Facebooku jest skuteczna? Tutaj najtrafniejszym stwierdzeniem może być - "zależy", gdyż opcje konfiguracji, które dopuszcza każdemu z nas reklama na portalu Facebook są bardzo duże. Jesteśmy w stanie niezwykle precyzyjnie dotrzeć do grupy odbiorców, tutaj właśnie skierujemy projektowane reklamy. Spójrzmy na taki przykład - kampanię możemy tak zdefiniować, aby wyświetlona została żonatym osobom odpowiednio wcześniej przed rocznicą ślubu. To też jeśli posiadamy sklep oferujący interesujące prezenty na rocznice i równocześnie poradzimy sobie ze stworzeniem efektywnej reklamy, to powinna ona podbić nasze wyniki sprzedaży oraz odnieść sukces. Natomiast w przypadku, gdy reklama jest błędnie skonfigurowana, np. skonfigurowana została do użytkowników portalu Facebook męskiej płci, na ten czas może może to być zwykłe marnotrawienie pieniędzy, ponieważ docieramy do zbyt ogólnego odbiorcy, którzy w danym momencie nie będą zainteresowani zakupami w naszym sklepie, a za edycję reklam płacimy.

Przyglądając się powyższym faktom, wszystko to dzieje się na zasadzie licytacji, gdy więc jest w niej niedużo albo zauważamy kompletny brak konkurencyjnych jednostek reklamowych (trafiających do tej samej grupy odbiorców) i są one gorszej jakości, to możemy zauważyć, że FB z benefitem przyzna, że powinniśmy płacić mniej. Poniekąd, gdy kampania reklamowa zostanie odebrana jako słabsza, lub jednocześnie gorzej płatna, wówczas nie osiągniemy zakładanych przejść na stronę, bo prościej tłumacząc Facebook poprzez nie wyświetlanie reklamy, także nie wykorzysta "full" przeznaczonego przez nas budżetu na reklamę. Wspomniałem wcześniej o jakości reklam. Przedstawiamy drugą niezwykle istotną cechę licytacji. Albowiem - co wyda nam się nieco niespotykane – reklama na portalu Facebook, a szczegółowiej mówiąc najlepsza oferta reklamowa to nie tylko i wyłącznie ta, która oferuje największą ilość grosza za klika ze strony użytkownika, a również ta, która w ocenie Facebooka jest jednostką reklamową "przyjazną" dla odbiorców.

koszty reklam na fb

Wracając do spraw dotyczących kampanii reklamowej prowadzonej na portalu Facebook. Prawdę powiedziawszy, nie jest to odłam reklamy, który kojarzymy z prasy, audycji radiowych albo TV. Stawiając na portal Facebook nie płacimy natychmiast zapisanej w cenniku kwoty - przykładowo sto siedemdziesiąt zł i czary mary / hokus pokus! Klienci widzą naszą reklamę.

Tak więc koszt reklamy na Facebooku to zarówno pięćdziesiąt pięć zł jak i kilkadziesiąt tysięcy, w zasadzie nie ma określonej kwoty jaką powinniśmy wydać na reklamowe taktyki.

Prawdę mówiąc kampania reklamowa w social media to inaczej licytacja, w której to my lub niekiedy FB ustala koszt za klika. Ofertą w tym miejscu jest jedno kliknięcie we właściwy przycisk (inaczej "Cost per Click") (przejście na stronę internetową, pobranie oferowanej apki i tym podobne), współczynnik tysiąca wyświetleń reklam bądź też unikatowy zasięg kampanii na dany dzień. Oznacza to, iż np. planując budżet reklamowy na 300 zł, przy tym ręcznie zapisując maksymalny koszt kliknięcia na 0,8 złotych, wówczas stosując prostą "matmę", możemy się spodziewać gdzieś tak 375 interakcji ze strony klientów. Niemniej jednak tak na prawdę interakcji będzie mniej albo więcej. Czas na podsumowanie. Dochodząc do setna tematu, ile tak na prawdę powinniśmy przeznaczyć pieniędzy z naszego budżetu na kampanię reklamową na portalu Facebook, możemy przyznać: tyle ile chcemy, z tego względu że FB nie ma zdefiniowanego faktycznego cennika. Za cenę kampanii reklamowej odpowiadamy my oraz zaplanowane środki finansowe na kampanię czy system licytacji / aukcji. Spójrzmy jeszcze na inny aspekt, czy opłaca się inwestować w reklamę na FB? Niezaprzeczalnie, jeśli idealnie dobierzemy docelową grupę kontrahentów. Koniec końców. Stworzyłeś działalność i Twoim istotnym planem jest pozyskanie potencjalnych klientów, nigdy nie pomiń tak efektywnej formy, jaką jest kampania reklamowa na FB.

Interesuje Cię niosąca zyski reklama bądź prowadzenie fanpage’a przez liderów branży? Zapraszamy do kontaktu na https://fb.48.media/

agencja social media