Jak zdobywać nowych fanów na Facebooku?

Gdy nasz fanpage się prężnie rozwija i widzimy, że co pewien czas pojawiają się nowi użytkownicy, ale mimo wszystko czujemy, że jeszcze nie wykorzystujemy tego potencjału w pełni, to warto pomyśleć o kilku sprawdzonych sposobach, aby zdobyć dodatkowych fanów. Należy jednak pamiętać o tym, że liczy się jakość fanów, a nie ilość, więc wszelkiego rodzaju książki o tym w jaki sposób kupować fanów lepiej odłożyć na półkę i o tym zupełnie zapomnieć. Obecnie liczy się to w jaki sposób fani angażują się w życie danego fanpage’a. Sposób prowadzenia fanpage ma znaczenie, a więc jakość dostarczanych treści i regularność. Jeśli zadbaliśmy o te aspekty możemy śmiało pomyśleć o tym, aby poszukać nowych fanów różnymi sposobami. Pomoc w tym zakresie, zwłaszcza w takich sytuacjach kryzysowych jakie występują obecnie na rynku, proponują specjalistyczne agencje interaktywne pokroju https://kryzysowy.marketing.

Konkursy i promocje

Nic tak bardzo nie angażuje i nie wpływa na wzrost zainteresowania oraz aktywności fanów jak dobrze zaprojektowany i zorganizowany konkurs na Facebooku. Jeśli zależy nam na tym, aby fani sami angażowali się w promocję konkursu to nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodatkowo ich do tego zmotywować poprzez odpowiedni zapis w regulaminie konkursu. Przykładowo polecenie znajomym pomoże zwiększyć szansę na wygraną. Podobnie wygląda to w przypadku różnorakich promocji zniżkowych. Użytkownicy chętnie podzielą się ze znajomymi informację o kuponie zniżkowym jeśli sami nie mają potrzeby, aby z tego skorzystać, ale zdają sobie sprawę, że ktoś ze znajomych w ostatnim czasie poszukiwał konkretnego produktu.

Strona firmowa

Warto na stronie firmowej oraz na blogu firmowym (jeśli taki prowadzimy) wyraźnie zaznaczyć, że oficjalny fanpage przedsiębiorstwa znajduje się pod konkretnym adresem na Facebooku. Można do tego celu wykorzystać odpowiednie wtyczki dostępne na Facebooku, które ułatwią integrację strony www z Facebookiem.

Zaproś znajomych

W początkowej fazie rozwoju fanpage’a taki sposób może okazać się bardzo dobrym rozwiązaniem. Pozwoli to zwiększyć ilość fanów oraz zachęci znajomych do aktywności w obrębie naszego fanpage’a.

Poszukaj fanów na grupach dyskusyjnych i forach specjalistycznych

Jeśli prowadzimy firmę, która przykładowo zajmuje się mechaniką samochodową to udzielanie się na samochodowych forach dyskusyjnych w postaci dzielenia się wiedzą ekspercką może przynosić bardzo wymierne korzyści. Warto oczywiście w takim przypadku zamieścić w profilu link do strony na Facebooku, aby osoby zachęcone unikalną i wartościową wiedzą mogły odnaleźć oficjalny fanpage firmy, która w tak kompleksowy sposób podchodzi do problemów i potrafi je rozwiązać.