Stacjonarna działalność punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Miasta Kalisza została zawieszona do odwołania. Pomoc prawną i poradę można uzyskać za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, po zgłoszeniu takiej potrzeby w Wydziale Spraw Społecznych i Mieszkaniowych Urzędu Miasta Kalisza.

W związku z ogłoszeniem stanu epidemii na terenie kraju oraz przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19, o których mowa w art. 1 i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374) obsługa klientów w punktach, także w zakresie nieodpłatnej mediacji, nie będzie świadczona.

Aby uzyskać poradę, wystarczy przesłać skan wypełnionego i podpisanego oświadczenia (wzór do pobrania w załączniku) na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (format pdf lub jpg). Osoby bez dostępu do internetu wyjątkowo mogą złożyć wniosek telefonicznie, dzwoniąc pod numer: 515 804 439 lub 62 765 44 88 (we wtorki i czwartki w godz. od 8.00 do 10.00). Wymienione numery służą również do umówienia daty konsultacji. W ustalonym terminie prawnik skontaktuje się z mieszkańcem.

Uwaga: zarówno w przypadku składania wniosku telefonicznie, jak i drogą mailową, wymagane jest podanie pracownikowi Urzędu Miasta Kalisza danych osobowych wskazanych we wniosku, tj. imienia, nazwiska, adresu zamieszkania oraz numeru PESEL (a w przypadku jego braku, numeru paszportu lub innego dokumentu tożsamości).

Tryb zdalny to szybki sposób na rozwianie wszelkich wątpliwości natury prawnej. Średni czas konsultacji to ok. 20 minut.