Jak dobrze podjąć decyzję o wyborze operatora dla systemu call center?

Czy zastanawiałeś się kiedyś jak od środka wygląda działanie firm typu call center? Wbrew pozorom jest to bardzo ciekawe, a ten artykuł przybliży Ci działanie tego rodzaju systemów od środka.

Tak naprawdę nigdy nie wiadomo, kiedy wiedza i oprogramowanie call center może być dla Ciebie przydatne.

Istnieje kilka rodzajów oprogramowania, wspierającego obsługę call center czy też marketingu w szerszym rozumieniu tego słowa

Wybór operatora dla call center – jak wybrać i czym się przy tym kierować?

Wybór operatora to rzeczywiście bardzo trudne zadanie. Nim podejmiesz ostateczną decyzję, zapoznaj się z poniższymi podpunktami. Mają pomóc Ci właśnie w podjęciu ostatecznej decyzji o wyborze operatora dla Twojego biznesu.

  • Doświadczenie potencjalnego usługodawcy – jeśli chcesz, aby system, na który się zdecydujesz, spełniał wszystkie Twoje cele i oczekiwania, wybierz operatora z kilkuletnim doświadczeniem, ponieważ to doświadczenie z pewnością przełożyło się już na sposób działania oraz jakość usług tego operatora, Jeszcze lepiej będzie, jeśli będzie to operator posiadający doświadczenie we współpracy z przedsiębiorstwami z Twojej branży. Wtedy będziesz mieć sto procent pewności, że żadna ze stron nie zostanie zaskoczona jakąś niespodziewaną sytuacją i nie będzie umiała się w niej odnaleźć

  • Funkcjonalność – przy obecnym kształcie rynku oraz panującej na nim dużej zmienności, możesz stanąć przed trudnym wyborem: „doświadczenie vis funkcjonalność. Postaw na funkcjonalność w przypadku, gdy wiesz jakich konkretnie funkcji szukasz. Funkcjonalność czasem jest ważniejsza od doświadczenia operatora. A czasem trzeba zaryzykować, aby osiągnąć swój cel

  • Komunikacja operatora z klientem – na ten aspekt także warto zwrócić uwagę. Co z tego, że jakaś firma ma doświadczenie, na przykład w Twojej branży, ale kompletnie nie potrafią się porozumieć z Tobą jako klientem, a korespondencja mailowa lub rozmowy telefoniczne nie prowadzą do żadnego porozumienia. W takiej sytuacji lepiej zrezygnować z usług takiej firmy. Może być z tego powodu wiele nieoczekiwanych problemów i komplikacji w przyszłości

  • Dopasowanie systemu – z pewnością warto wybrać operatora, który z łatwością i bardzo dużą elastycznością dopasowuje się do potrzeb swojego klienta

  • Systematyczne uaktualnianie oferty przez operatora - dobrze dowiedzieć się, czy interesujący nas operator na bieżąco uaktualnia swoją ofertę. Jeszcze lepiej, jeśli na bieżąco uaktualnia również proponowane przez siebie oprogramowanie czy technologię

Czy operator doradzi coś więcej?

Wszystko zależy od operatora oraz wspomnianej już komunikacji z klientem. Jeżeli operator ceni sobie dobre kontakty ze swoimi usługobiorcami, to na pewno nie dba. Jednocześnie, stara się rozbić wszystko, aby doradzić klientowi i na bieżąco rozwiązywać jego problemy w możliwie jak najkrótszym czasie. Dobrze jest także dowiedzieć się, czy będzie Cię wspierał w rozwoju twojego biznesu, już po wykupieniu jego usług. Często wsparcie posprzedażowe bywa nieocenione.

Jak widzisz, wybór operatora i lub oprogramowania dla call center nie jest wcale taką prostą sprawą. Jeśli chcesz, aby wybrane przez Ciebie rozwiązania działała bez zarzutu przez dłuższy czas – podejmij decyzję z wielką rozwagą i wybierz najbardziej stabilną ofertę z możliwych. I pamiętaj jeszcze o jednej kwestii – na biznesie nie wolno oszczędzać, bo to nie działa dobrze na jego proces rozwoju.