Od lat sprzedaż przez telefon cieszy się coraz większą popularnością. I choć początkowo klienci mili liczne obawy przed zawieraniem umów przez telefon czy decydowaniem się na zakup, teraz chętnie korzystają z tej możliwości. To nie tylko wygoda, ale także oszczędność czasu. Nie ma konieczności wychodzenia, jechania, stania w kolejkach. A zamówione towary są dostarczane pod wskazany adres.

Nie tylko sprzedaż

Liczne callcentra, które powstają i świadczą usług dla firm zewnętrznych to świetna opcja, jeśli zastanawiamy się nad zbudowaniem działu telesprzedaży. Nie tylko nie ma konieczności budowania go wewnątrz firmy, ale także decydując się na podjęcie współpracy możemy korzystać z wiedzy i doświadczenie wykwalifikowanych pracowników. Ale praca w call center to nie tylko projekty sprzedażowe. To cała gama usług od pozyskiwania leadów, umawiania spotkań do szeroko pojętej obsługi posprzedażowej.

Telesprzedaż coraz popularniejszym trendem

Wygoda

Klienci cenią sobie zakupy przez telefon z uwagi na wygodę. Początkowe obawy, że przez telefon mogą zostać oszukani lub naciągnięcie szybko zostały rozwiane. Rozmowy są nie tylko rejestrowane, ale także weryfikowane. Działy kontroli i monitoringu jakości rozmów dbają o wysoki standard obsługi klienta. Mało tego, bardzo często od oceny jakości rozmów zależy wynagrodzenie i team lidera i pracownika. Praca na potocznie nazywanej słuchawce to ciężka praca, która wymaga odpowiedniego przygotowania. Samo szkolenie pracowników jest procesem długim i tak naprawdę ciągłym. Dlatego jeśli szukamy zewnętrznego call center warto spytać o staż pracy poszczególnych osób w zespole oraz wyniki z realizacji innych projektów.

Kompleksowa obsługa

Obecnie wiodącym trendem jest kompleksowe załatwienie wszystkich spraw klienta. To nie tylko dobrze wygląda w jego oczach, ale pozwala na uniknięcie nieporozumień czy przyszłych reklamacji. Dlatego nawet pracując na kampanii, gdzie realizowana jest sprzedaż przez telefon wiąże się to z udzielaniem informacji, często rozwiązywaniem problemów technicznych czy przyjmowaniem reklamacji. Wymaga to nie tylko dużej wiedzy, ale także dobrego podejścia do klienta.

Czumu zewnętrzna firma?

Zamiast budować od zera dział, który zajmie się sprzedażą przez telefon coraz więcej osób korzysta z usług firm zewnętrznych. Wieloletnie doświadczenie na rynku z pewnością zaprocentują w wynikach sprzedażowych. Warto także wysłuchać uwag i sugestii odnośnie do ewentualnych zmian w realizowaniu danego projektu. Zwróćmy także uwagę na to czy od wynagrodzenie konsultantów zależy ocena jakości ich rozmów czy są rozliczani tylko z wyniku. Pamiętajmy, że dobra opinia klientów jest dla firmy najlepszą reklamą.

Zewnętrzne call centr z powodzenie realizują wiele kampanii, zaczynając od sprzedaży przez telefon, poprzez obsługę posprzedażową oraz rozmaite badania rynku. Ankiety telefoniczne mające na celu zbadanie opinii oraz badanie rynku to bardzo dobra opcja, jeśli chcemy ocieplić wizerunek firmy lub planujemy wprowadzenie nowego produktu czy usługi. Poza połączeniami telefonicznymi coraz częściej wykorzystywane są także inne narzędzia, takie jak na przykład czat z konsultantem. Bardzo dobrą opcją jest połączenie tych dwóch opcji, dzięki czemu klient będzie miał możliwość wyboru jaki kontakt woli. Czaty są bardzo popularne nie tylko na infoliniach technicznych, gdzie łatwiej za pomocą wysyłanych obrazów udzielić instrukcji instalacji czy podłączenia. Możliwość takiej formy to także komfort skorzystania z pomocy konsultanta w każdym miejscu. Czaty działają na urządzeniach mobilnych i choćby jadąc autobusem do pracy można wiele kwestii załatwić.