Zapraszamy do zapoznania się z oświadczeniem Prezydenta Miasta Kalisza dotyczącym remontu pomieszczeń reprezentacyjnych w ratuszu.

Oświadczenie
Krystiana Kinastowskiego
Prezydenta Miasta Kalisza
dotyczące remontu
pomieszczeń reprezentacyjnych w ratuszu


Informuję, że w 2020 roku rozpoczął się remont pomieszczeń reprezentacyjnych na pierwszym piętrze ratusza.

Prace w sali recepcyjnej zrealizowano na podstawie dokumentacji projektowej kolorystyki sali recepcyjnej kaliskiego ratusza oraz dokumentacji technicznej i projektowej, wymiany instalacji c.o. oraz elektrycznej i technicznej sali recepcyjnej kaliskiego ratusza wykonanych odpowiednio w 2018 i 2019 roku przez LOKUM Małgorzata Paszyn Sp. K. Kosztorys inwestorski zakładał cenę wykonania robót 464.371,40 zł brutto. W trzecim postępowaniu przetargowym, przeprowadzonym w 2020 roku, wyłoniono wykonawcę. Wybrana została oferta firmy Andrzej Kosior Zakład Budowlany Budownictwa Mieszkaniowego i Infrastruktury Towarzyszącej
z siedzibą w Kaliszu, która ostatecznie wykonała prace za kwotę 520.364,31 zł.
Obecnie prowadzone jest postępowanie dotyczące wyposażenia sali recepcyjnej. Kosztorys zakłada kwotę 352.956 zł brutto. W grudniu 2020 r. przeprowadzono postępowanie przetargowe w podziale na dwie części. Pierwsza część, dotycząca stołów, mównicy i prezydium, została unieważniona. W drugiej części postępowania, dotyczącej zamówienia 70 krzeseł fotelowych oraz 90 krzeseł, wyłoniono wykonawcę. Została nim firma Noti z Wrocławia, która zrealizuje zamówienie za kwotę 156.333 zł. Obecnie w przygotowaniu jest kolejne postępowanie dotyczące pierwszej części zamówienia. Remont sali recepcyjnej realizowany był ze środków zabezpieczonych w budżecie miasta na 2020 rok.

Gabinet prezydenta miasta został wyremontowany na podstawie projektu, sporządzonego przez Aleksandrę Majtkę-Małecką w 2019 roku. Kosztorys inwestorski zakładał ceny brutto: robót 73.496,75 zł i wyposażenia 129.941,07 zł. W wyniku zapytania ofertowego wyłoniono wykonawcę robót remontowych: Przedsiębiorstwo Usługowe - Dorota Lądowska, który zrealizował zadanie za kwotę 52.508,15 zł. W zakresie wyposażenia gabinetu zgodnie z projektem realizowane były dwie umowy: na dostawę i montaż wyposażenia za kwotę 70.948,86 zł, a także na wykonanie, dostawę i montaż mebli gabinetowych za kwotę 73.800,00 zł.

Remont gabinetu prezydenta przeprowadzony został ze środków bieżących, przeznaczonych na prace remontowe i utrzymanie budynku ratusza. Koszty remontu gabinetu wynikają z przyjętych rozwiązań projektowych, zgodnych z zabytkowym charakterem obiektu.

Remont gabinetu prezydenta miasta był planowany od 2017 roku. Meble w gabinecie prezydenta miasta wymienione zostały po raz ostatni w latach 1998 – 2002. Pomieszczenie to nie było remontowane od co najmniej kilkunastu lat. Miejsce pracy włodarza miasta, w którym odbywają się spotkania z udziałem gości krajowych i zagranicznych, było w bardzo złym stanie. Przed remontem na ścianach pojawiały się zacieki, odklejała i odbarwiała się tapeta, przy oknach odpadały części tynku, w bardzo złym stanie były: parkiet, drzwi wejściowe i ościeżnice.

Ponadto informuję, że prace remontowe w ratuszu rozpoczęły się w 2014 roku od kompleksowego remontu elewacji budynku. Następnie, w 2016 roku, w ramach dostosowania budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, został wykonany szyb windowy i platforma dla osób niepełnosprawnych umieszczona przy tylnym wejściu do ratusza. W 2018 roku rozpoczął się remont wieży, piwnic i patio. Dodatkowo na bieżąco w ciągu roku prowadzone są remonty ze środków Wydziału Administracyjno-Gospodarczego Urzędu Miasta Kalisza. Budżet ten zakłada rocznie wydatkowanie ok. 600.000 zł na remonty budynków urzędu.
W kolejnych latach planowane są dalsze prace remontowe w obiekcie, sprowadzające się do zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa pożarowego oraz stworzenia właściwych warunków do obsługi mieszkańców.

Poniżej przedstawiam informację na temat zakresu prac w sali recepcyjnej oraz w gabinecie prezydenta miasta.

W sali recepcyjnej wykonano następujące prace:
- oczyszczenie detali architektonicznych i złoceń z kurzu;
- usunięcie warstw starej izolacji nad stropem drewnianym;
- wykonanie nowej izolacji stropu drewnianego;
- renowacja stropu drewnianego (w tym: odgrzybianie, oczyszczenie, położenie nowego lakieru);
- malowanie ścian farbami dedykowanymi do obiektów zabytkowych;
- odnowienie złoceń (położenie folii metalicznej techniką "na mikstion" i zabezpieczenie lakierem akrylowym) i detali architektonicznych;
- renowacja skrzydeł drzwiowych i ościeżnic;
- renowacja parkietu drewnianego.
- demontaż starych grzejników (6 sztuk);
- montaż nowych grzejników (3 sztuki).
- wymiana instalacji oświetlenia i gniazd 230, rozbudowa sytemu instalacji audiowizualnych
w ścianach sali;
- konserwatorskie wyczyszczenie żyrandoli i kinkietów;
- wykonanie instalacji i dostawa nowego nagłośnienia (stare zostało zdemontowane).

W gabinecie prezydenta miasta wykonano następujące prace:
- usunięcie starych tapet ze ścian;
- dwuwarstwowe gładzie gipsowe na ścianach i sufitach ze wzmocnieniem siatką
i gruntowaniem powierzchni;
- obudowa z płyt gipsowo-kartonowych;
- cyklinowanie i dwukrotne lakierowanie parkietu drewnianego wraz z wymianą listew podłogowych i progów;
- renowacja skrzydeł drzwiowych i wymiana osłon grzejników;
- montaż listew dekoracyjnych (sztukaterii);
- dwukrotne malowanie ścian i sufitów;
- przyklejenie tapety;
- demontaż i ponowny montaż opraw oświetleniowych;
- demontaż i ponowny montaż puszek i odgałęźników, gniazd i łączników.

 

Krystian Kinastowski

Prezydent Miasta Kalisza