Do konkursu przystąpiło 5 kaliskich szkół.
Komisja konkursowa dokonała oceny i ustaliła laureatów konkursu w oparciu o następujące kryteria:
1) Konstruktywny, profilaktyczny przekaz treści związanej z zakresem tematycznym regulaminu,
2) Walory artystyczne (muzyka, zespołowa gra aktorska, umiejętność wykorzystania takich środków wyrazu jak: śpiew, ruch sceniczny, pantomima, taniec);
3) Atrakcyjność scenografii;
I miejsce zajęli uczniowie - Szkoły Podstawowej nr 12 z etiudą „Nie dziaduj” (Olga Rosiewicz, Julia Marcinkowska, Alicia Kiszka, Franciszek Zdanowski, Oliwier Malanowski, Igor Wawrzyniak)
II miejsce zajęli uczniowie - Szkoły Podstawowej nr 1 – z etiudą „Nasza Ziemia w Naszych rękach” (Oliwia Nowak, Oliwia Pawlicka, Roksana Warszowska, Marta Szymańska, Adrianna Walczak, Nikola Fibich)
III miejsce zajęli uczniowie - Szkoły Podstawowej nr 7 – z etiudą. „Śmieciowa zagłada” (Laura Baran, Bartosz Bocheński, Amelia Chojnacka, Hanna Wierzchowska, Michał Marucha, Marianna Piątkowska)
Wyróżnienie otrzymali uczniowie Szkoły Podstawowej nr 24 – z etiudą „ZASŁUGUJEMY NA CZYSTĄ ZIEMIĘ” (Gabriela Marczak, Nadia Ziemiańska, Julia Rubik, Antonina Grudzińska, Borys Wasiak, Kasper Michalak, Róża Pietrzak, Maja Bruś-Chiacchio, Jagoda Blachowska) oraz uczniowie Szkoły Podstawowej nr 16 – z etiudą „ Eko co nieco” (Antonina Wolff, Bartłomiej Pryliński, Janusz Sobczyk)
Wszystkie szkoły, które wzięły udział w konkursie także otrzymały nagrody w postaci zbiorników na deszczówkę oraz węży ogrodowych na bębnie.
Celem konkursu było m.in. podniesienie świadomości ekologicznej mieszkańców, poznanie zasad postępowania z odpadami, przybliżenie wiedzy na temat naturalnych zasobów wodnych i energii ze źródeł odnawialnych, kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko.
Konkurs wymagał stworzenia oryginalnej etiudy teatralnej opartej o prozę, poezję i pieśni. Pokazanie i uświadomienie zagrożeń wynikających z braku poszanowania dla środowiska. Przygotowana inscenizacja powinna promować pozytywne wartości, a nie skupiać się na pokazaniu złych zachowań. Treść powinna zawierać zagrożenia oraz propozycje form zapobiegania. Zawarte w etiudzie treści powinny budować optymizm i wiarę w możliwość unikania zagrożeń poprzez świadomy wybór prawidłowych zachowań.