Listopad jest Międzynarodowym Miesiącem Walki z Męskim Rakiem. W celu zwrócenia uwagi na konieczność zapobiegania nowotworom gruczołu krokowego oraz rakowi jąder, na Głównym Rynku Kalisza pojawiło się jajo z napisem „Urosło za duże? Dlaczego?”. To element kampanii społecznej Movember.

Akcja Movember została zapoczątkowana w Australii, swoim zasięgiem objęła niemalże cały świat. Nazwa Movember to kompilacja słów moustache - wąsy i Novemer – listopad.

Jajo ustawione na Głównym Rynku to inicjatywa kaliskiej fundacji „Bread of life”. Znajduje się na nim kod QR, po zeskanowaniu którego można odczytać informacje na temat kampanii. Szczegóły dotyczące akcji informacyjno-profilaktycznej znajdują się także pod linkiem: http://breadoflife.pl/blog/2020/11/04/uroslo-za-duze/. Każdy zainteresowany mężczyzna może zapoznać się z zasadami samobadania jąder oraz postępowania w przypadku wykrycia zmian.

Wcześnie wykryty rak jądra cechuje się dość dobrym rokowaniem. Liczy się jednak czas wykrycia choroby i szybkie rozpoczęcie terapii. Kampania Movember, poprzez nieco zabawną formę, sprzyja podejmowaniu trudnych i ważnych tematów. Zadaniem akcji jest przebicie się do świadomości mężczyzn, jak i ich bliskich, by w natłoku codziennych spraw przypomnieć, że najważniejsze jest zadbanie o własne zdrowie.