Jak stworzyć wizytówki firmowe przyjemne dla oka i zgodne z zasadami współczesnego designu?

We współczesnym biznesie wizytówki firmowe są niezwykle ważnym elementem pozyskiwania nowych klientów i podtrzymywania relacji z osobami już korzystającymi z naszych usług. Wiele firm zleca ich przygotowanie grafikom, jednak istnieje wiele zasad i narzędzi, dzięki którym będzie można samodzielnie stworzyć wizytówkę firmową zgodną ze współczesnymi zasadami projektowania.
Wyszukany minimalizm - jedna z głównych cech nowoczesnego designu
Wizytówki formowe powinny być w dzisiejszych czasach przede wszystkim minimalistyczne, czyli nieprzeładowane zbyt dużą ilością elementów graficznych i informacji. Ten minimalizm nie może się jednak zazwyczaj ograniczyć po prostu do zastosowania jednolitego tła i napisów stworzonych przy pomocy niewielkiej czcionki. Minimalizm taki powinien bowiem charakteryzować się dyskretną elegancją i wysokim wyczuciem smaku.
Barwa minimalistycznej i eleganckiej wizytówki a narzędzia do projektowania
Bardzo wielkie znaczenie odgrywa w projektowaniu wizytówek barwa. Wizytówki firmowe powinny być kolorowe, jednak z kolorem nie można przesadzać. Przede wszystkim powinno zadbać się o to, by nie używać na wizytówce więcej niż trzech barw, przy czym jeden kolor powinien być zdecydowanie dominujący, chociaż co do dokładnych proporcji istnieją rozmaite opinie.
W niektórych kręgach mówi się, że dominujący kolor powinien stanowić 70% designu, a powinien mu towarzyszyć jeszcze kolor zajmujący 20% powierzchni wizytówki, natomiast harmonię i pewien rodzaj podkreślenia obu barw ma zapewnić kolor trzeci, pokrywający 10% powierzchni designu. Inne źródła podają jednak inne proporcje, jednak dominacja jednego koloru jest wspólna dla różnych filozofii projektowania. Jeśli szukasz sprawdzonego drukowania wizytówek zajrzyj na https://www.drukowanieulotek.pl/wizytowki
Poza samymi proporcjami kolorów bardzo ważne jest też ich połączenie. Nie wszystkie barwy bowiem do siebie pasują, a w świecie designu obowiązują dość rygorystyczne zasady mówiące o tym, jakie kolory można łączyć, a jakich absolutnie nie powinno się używać w jednym projekcie. To, jakie barwy można łączyć, zależy też od tego, jakiej ich ilości używa się w projekcie. Dla amatorów projektowania powstały specjalne narzędzia, które pomagają stworzyć paletę barw idealną dla danego projektu. Wystarczy wybrać jeden przeważający kolor, a narzędzie wskaże, jakie powinny być dwie pozostałe barwy na wizytówkach firmowych.
Czcionki - integralny element designu
Czcionki są dziś niezwykle zróżnicowane i istnieją tysiące ich rodzajów, których można użyć na wizytówce. Nie wszystkie jednak nadadzą się do minimalistycznego projektu. Wizytówki firmowe powinny zawierać czcionki eleganckie, które jednocześnie da się łatwo odczytać.
Preferowane przy wielu projektach są więc czcionki minimalistyczne lub geometryczne, chociaż czasami można uzyskać wspaniały efekt dzięki czcionkom, które wyglądają jak pismo odręczne. Trzeba jednak pamiętać o tym, że do danych adresowych i kontaktowych powinno się używać czcionek czytelnych, a ozdobne czcionki można zastosować przy nazwie firmy, imieniu i nazwisku posiadacza, czy jakichś charakterystycznych dla firmy hasłach, które często umieszcza się na wizytówkach.
Zadbać należy też o to, by w przypadku użycia więcej niż jednej czcionki, oba typy do siebie pasowały, a do doboru dwóch różnych czcionek, które będą ze sobą świetnie współgrać, używa się narzędzi podobnych do tych używanych przy odkrywaniu barw.
Autor: Materiał partnera