W związku z dużym zainteresowaniem mobilną grą miejską „Śladami Fibigerów” Miejska Biblioteka Publiczna w Kaliszu wydłuża dla kaliskiej młodzieży czas na udział w plenerowej zabawie przy wsparciu merytorycznym i technicznym bibliotekarzy. Zachęcamy nauczycieli do organizowania klasowych rozgrywek w trakcie godzin lekcyjnych. Młodzież musi mieć ze sobą smartfon lub tablet z systemem iOS (w wersji 8.0 i wyższej) i Android (w wersji 6.0 wyższej), uruchomioną funkcją GPS, mobilnym dostępem do Internetu i włączoną usługą lokalizacji. Uczniowie mogą grać indywidualnie lub podzielić się na grupy (jeden telefon na grupę).

Dla uczniów jest to połączenie aktywności fizycznej z możliwością pogłębienia wiedzy o znanej w Kaliszu rodzinie Fibigerów. Gracz nie tylko rozwiązuje zagadki, ale i zwiedza miasto. Dzięki temu może obejrzeć miejsca związane z rodziną Fibigerów. Sugerowany czas przejścia gry to 1,5 godziny. O zwycięstwie nie decyduje jednak czas, ale poprawne odpowiedzi. Organizatorzy poinformują, który uczestnik (lub drużyna) poradził sobie najlepiej. Nagrody dla zwycięzców są już po stronie szkół, może to być chociażby ocena za aktywność.

Gra skierowana jest do ostatnich klas szkół podstawowych i uczniów szkół średnich.

Bibliotekarz będzie towarzyszył klasie podczas udziału w grze plenerowej.

Chęć udziału szkół w plenerowej zabawie można zgłaszać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie do Moniki Sobczak-Waliś (tel. 665 248 271) i Anny Kubiak (tel. 692 512 132).

Przygotuj się do gry!

  1. Weź ze sobą smartfon lub tablet z systemem iOS (w wersji 8.0 i wyższej) i Android (w wersji 6.0 wyższej), uruchomioną funkcją GPS, mobilnym dostępem do Internetu i włączoną usługą lokalizacji.
  2. Jeżeli Twój telefon nie spełnia powyższych wymogów technicznych, dołącz do innej drużyny. W grupie też siła :).
  3. Zainstaluj bezpłatną aplikację ActionTrack (dostępną w Google Play i AppStore).
  4. Zalecamy wykonanie „ósemki” z telefonem w dłoni, bowiem ten gest poprawia działanie GPS.
  5. Miej naładowany telefon lub weź ze sobą baterię przenośną powerbank.
  6. Jeżeli pojawią się problemy techniczne, wyjdź i ponownie wejdź do aplikacji ActionTrack („gra w toku”).
  7. W dniu rozgrywki zabierz ze sobą Zgodę na przetwarzanie danych osobowych, oczywiście podpisaną :).
  8. Zabierz ze sobą zdrową przekąskę i wodę, trasa gry to 5 kilometrów :).
  9. POWODZENIA!!!

Pliki do pobrania

  • Regulamin gry z kodami QR (95.80 KB)

Galeria

  • Powiększ zdjęcie QR

    QR