Kto jak kto, ale to przede wszystkim sklep internetowy powinien jak najwięcej reklamować się w sieci, bo to jedyne miejsce, w którym działa. Brak widoczności prowadzi automatycznie do upadku. Stąd zrodził się pomysł na usługę, jaką jest AdWords. Kampanie te są niemal ziszczeniem najśmielszych marzeń właścicieli sklepów internetowych.

Jak działa usługa?

Po wpisaniu do wyszukiwarki internetowej hasła agencja adwords Warszawa, wyświetlają się reklamy konkretnych usług, oferty agencji pozycjonowania, które zdaniem Google pasują do tego zapytania. Wystarczy więc kliknąć w wybrany link, by automatycznie przenieść się do oferty. Podobnie jest z ofertą i reklamą sklepów internetowych. Zaletą tego nowoczesnego rozwiązania jest to, że reklamodawca nie musi przygotowywać reklam dla każdego produktu z osobna. Sklep generuje plik z danymi, które opisują znajdujące się w nim produkty. Wystarczy wobec tego, aby właściciel podłączył plik do konta AdWords przy pomocy Centrum Sprzedawcy, by potencjalni klienci poprzez jedno kliknięcie mogli zapoznać się z całą ofertą sklepu.

Rodzaje kampanii AdWords

Najpopularniejszym rodzajem kampanii jest kampania skierowana na sieć wyszukiwania. Polega to na tym, że reklamy tekstowe wyświetlają się w wyszukiwarce internetowej Google nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania, a także pod nimi. W tym przypadku stosuje się dwa modele rozliczeń – CPC lub CPA. To idealny wybór, kiedy oczekujemy, by reklama dotarła do potencjalnych klientów, którzy w danym momencie rozglądają się za konkretnym produktem.

Kampania AdWords dla sklepów internetowych

Kolejny rodzaj to kampania kontekstowa. Tu reklamy wyświetlają się na stronach w sieci reklamowej Google, dokładnie przy treści kontekstowo dopasowanej do wybranych słów kluczowych.

Na uwagę zasługuje tu również kampania skierowana na zainteresowania. W tym przypadku reklamy też wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google. Kierowane są jednak do określonej grupy odbiorców.

I jeszcze jedna – kampania skierowana na konkretne miejsca docelowe. Tu reklamy wyświetlają się na określonych stronach, tematycznie powiązanych, należących do sieci reklamowej Google.

Komu zlecić przeprowadzenie kampanii AdWords?

Niektórzy nawet nie mają pojęcia jak sprawdzić pozycję w google, a co dopiero mówić o przeprowadzeniu profesjonalnej kampanii AdWords, co jest zdecydowanie trudniejsze do wykonania. Zadanie to nie jest proste, ale tylko dla tych, którzy nie mają w tym zakresie żadnego doświadczenia. Warto pomyśleć o nawiązaniu współpracy z firmą, która zajmuje się pozycjonowaniem oraz innymi tego typu czynnościami. Pod hasłem seo Warszawa można znaleźć godnego uwagi wykonawcę, który przeprowadzi wspomnianą kampanię, a wcześniej sprawdzi pozycję strony w google i dobierze odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki wiedzy i doświadczeniu eksperci wiedzą, jaki budżet zaplanować na tego typu działania i zapewne już, choć mniej więcej orientują się, jakich efektów można się w tej sytuacji spodziewać. Tak więc współpraca ta może zapewnić firmie wiele dobrego.