Czy samo SEO wystarczy w marketingu internetowym

Wyszukiwarka Google to zasadnicze źródło informacji na świecie, a co za tym idzie? Bowiem to Internet jest obecnie podstawowym źródłem informacji w ogóle. Wyszukiwarka generuje około 80% ruchu w Internecie . Rzeczą naturalną jest, że każdy kto ma stronę internetową o charakterze komercyjnym chce aby zajmowała ona czołowe miejsca w wynikach Google.

Żeby strona mogła znaleźć się w top10 lub top5 na frazę, na jakiej nam zależy, należy zadbać o SEO – czyli search engine optimization rozumiane także jako pozycjonowanie witryny WWW. O ile SEO to jak sama nazwa świadczy optymalizacja strony WWW pod względem wyszukiwarek to pojęcie “pozycjonowanie strony” jest szersze – zawiera wszystkie działania dążące do podwyższenia pozycji witryny w wyszukiwarkach. Na te działania kieruje się nie jedynie optymalizacja witryny, czyli tak zwane działania on-site lecz też budowanie profilu odnośników zwrotnych – czyli off-site.

Jednakże same wysokie pozycje w wyszukiwarce Google nie wystarczą żeby nasza strona internetowa przynosiła oczekiwane efekty - czy to bezpośrednio sprzedażowe albo też promocyjne lub inne.

Podstawy

Strona musi być przede wszystkim zbudowana pod kątem internautów . Powinno zadbać się o treść, UX, szybkość ładowania strony , mobilność. Nawet jeśli nasza strona jest na pierwszej stronie w Google to bez zadbania o te kwestie internauci po przejściu na nią nie zainteresują się tym co jesteśmy dla nich wykonane i szybko z niej wyjdą .

Dlatego projektując stronę należy od razu brać pod uwagę zarówno internautów jak i algorytm wyszukiwarki Google.

Zapomnij na chwilę o Google i sprawdź, lub strona stoi się sama. Lub jeżeli wchodzili aby na nią osoby na przykład z portali społecznościowych to zrobiłaby ona wrażenie o jakie tobie chodzi.

O co zadbać na swojej stronie poza SEO 

Przede wszystkim o treść i jej jakość

Wartościowe, oryginalne teksty. Copywriting to sztuka, jeśli sam nie umiesz dobrze pisać albo po prostu nie masz cierpliwości lub czasu - poszukaj specjalisty.

Treść to także zdjęcia i grafiki. Mają korespondować z tekstem, inspirować użytkownika, jednak nie sugerować czegoś czego nie oferujesz.

Aby dać Ci obraz tego co powinno zostać zrobione to w przypadku firmy seo, która sprzedaje swoje usługi w okolicach Gorzowa, będzie chciała pozycjonować się w Gorzowie na takie hasła jak agencja gorzów, pozycjonowanie Gorzów, pozycjonowanie stron Gorzów itd.

Zadbaj o UX - czyli User Experience

Twoja strona powinna być czytelna, nawigacja powinna być logiczna. Strona powinna szybko się ładować. Mobilność - to już oczywistość, witryna musi wyświetlać się bezproblemowo na małych ekranach przenośnych urządzeń a nawigowanie mobilnej wersji strony nie może powodować problemów.